Rapporten en zaakverslagen
Geluidsoverlast: een kwestie voor de omgevingsdienst
16-04-2015
Verzoeker mailt de ombudsman omdat zijn klacht over geluidsoverlast niet goed wordt opgepakt door het stadsdeel. Er is een meting verricht waaruit blijkt dat de normen worden overtreden, maar de toegezegde actie richting de overlast veroorzakende ondernemer blijft uit. De man doet meerdere keren telefonisch navraag, maar krijgt steeds geen antwoord. Uiteindelijk laat het stadsdeel weten dat de kwestie bij de Omgevingsdienst thuis zou horen. Ook daarna waagt de man verschillende pogingen om telefonisch informatie te krijgen, maar dit is vergeefs. De man wendt zich tot de ombudsman. Wanneer de ombudsman telefonisch contact opneemt met de man, blijkt de zaak te zijn opgelost. De Omgevingsdienst heeft de ondernemer aangeschreven en de ondernemer heeft de installatie vervangen. De man ervaart geen overlast meer. Wel maakt hij zich zorgen over de afstemming tussen het stadsdeel en de Omgevingsdienst. Dat signaal neemt de ombudsman mee bij eventuele volgende klachten hierover.