Rapporten en zaakverslagen
Dienst Belastingen neemt klacht niet in behandeling
16-04-2015
De advocaat van een vrouw dient een klacht in bij de ombudsman. Hij heeft geen antwoord gekregen op zijn klacht, die hij heeft ingediend bij de dienst belastingen. Zijn klacht is dat de dienst weigert een kwijtscheldingsformulier op te sturen. De reden zou zijn, dat het formulier al bij email verstuurd zou zijn.
De ombudsman heeft de klacht van de advocaat doorgestuurd naar de dienst belastingen.
Na enig aandringen bij de dienst blijkt dat de klacht weliswaar is binnengekomen, maar niet op de juiste wijze is afgehandeld; de invordering is opgeschort, maar het kwijtscheldingsformulier is niet verstuurd.
Door de dienst belastingen is een nieuw formulier gestuurd naar de bewindvoerder, maar niet naar de advocaat.
De invordering is naar aanleiding van de nieuwe gegevens inmiddels definitief stop gezet.
De advocaat is niet op de hoogte gebracht van deze ontwikkelingen.
Op verzoek van de ombudsman is de advocaat alsnog op de hoogte gebracht door de dienst belastingen.