Rapporten en zaakverslagen
Klacht niet binnen de termijn beantwoord door DWI
30-04-2015
Een man wendt zich tot de ombudsman, omdat DWI zijn klacht van 17 december 2014 niet binnen de termijn van 6 weken beantwoordt. De ombudsman doet navraag bij DWI en verneemt dat de klacht per brief van 17 februari 2015 is afgehandeld. In de klachtafhandeling biedt DWI excuses aan voor de late reactie. Inhoudelijk betreft het een klacht over de bejegening door een DWI medewerker tijdens een gesprek. DWI hoort de betrokken medewerker, die het gesprek ook als erg vervelend heeft ervaren. DWI concludeert dat het gesprek van het begin af aan verkeerd is gelopen en beschrijft hoe beiden (medewerker en de man) het gesprek hebben ervaren. Gezien de ontstane situatie besluit DWI de man een nieuwe klantmanager toe te wijzen. De ombudsman acht de klachtafhandeling door DWI voldoende gemotiveerd en de geboden oplossing adequaat. Om die reden geeft de overschrijding van de afhandelingtermijn onvoldoende aanleiding tot nader onderzoek.