Rapporten en zaakverslagen
Geen maatregelen na melding van lekkage in garagebox
07-05-2015
In maart 2014 doet een man melding van lekkage in een garagebox, welke hij huurt van de gemeente, de dienst IVV, afdeling Parkeergebouwen. In november 2014 krijgt hij per mail te horen dat hij de lekkage moet melden bij de eigenaar (een woningcorporatie) van het pand boven de garage.
Welke woningcorperatie dat is, wordt hem niet verteld. Daarom wendt hij zich in december 2014 tot de ombudsman, omdat een oplossing uitblijft. De ombudsman neemt telefonisch contact op met de man en verneemt, dat hij weliswaar geen schade heeft, maar wel overlast van de lekkage. De ombudsman doet navraag bij de dienst. De dienst laat weten de man uit te nodigen voor een gesprek en gaat kijken of en hoe één en ander opgelost kan worden.
De dienst laat de man en de ombudsman weten, dat het hier niet een kwestie is van even een afvoer ontstoppen, maar dat er veel partijen bij betrokken zijn om het enorme dak van 7000 vierkante meter te vervangen, waar op dit moment ook nog eens geen geld in kas is bij de woningcorporatie. Het betreft een langdurige kwestie waarbij verschillende partijen betrokken zijn. De dienst biedt haar excuses aan voor het feit dat de communicatie met Parkeergebouwen niet altijd even vlot is verlopen en dat het daardoor lang geduurd heeft. De dienst heeft de man een andere, droge parkeerbox aangeboden en daar maakt de man inmiddels gebruik van.