Rapporten en zaakverslagen
Man met gehandicapte parkeerkaart klaagt over Cition
07-05-2015
Een man uit Noord-Holland heeft een Europese gehandicaptenparkeerkaart (GPK - waarmee je mag parkeren op gehandicaptenparkeerplaatsen). Hij kan zich niet vinden in de procedure voor het aanvragen van een digitale parkeerkaart waarmee GPK houders die Amsterdam bezoeken hier op alle fiscale plaatsen mogen parkeren. De doorlooptijd bedraagt zes weken en Cition heeft diverse stukken nodig. Volgens de man is dit in strijd met privacyregelgeving en Europese regelgeving rond parkeren voor gehandicapten. Ook kan hij zich niet vinden in de manier waarop Cition toezicht houdt op het betalen van parkeergeld voor reguliere parkeerplaatsen. Hij vindt dat Cition de bewijslast te snel bij de parkeerder legt en te veel heeft geautomatiseerd. Hij neemt dit telefonisch op met Cition en wordt dan doorverwezen naar de gemeente als opdrachtgever. De man wendt zich daarop tot de ombudsman. De ombudsman vraagt of hij de klacht van de man onder de aandacht mag brengen van de contactpersonen bij Cition en de RVE parkeren. Het is nu aan hen om in afstemming een reactie te geven op de klacht van de man.