Rapporten en zaakverslagen
Medische keuring en de communicatie & de keuze voor een re-integratieproject
07-05-2015
Een man wendt zich tot de ombudsman omdat hij ontevreden is met een klachtafdoeningsbrief van DWI. De klacht ziet -onder andere- op de inhoud van een keuringsrapport uitgevoerd door een keuringsarts van het UWV, in opdracht van DWI.
Uit de klachtafdoening blijkt dat de keuringsarts niet meewerkt aan het klachtonderzoek dat DWI heeft opgestart. Verder heeft de coördinator van de keuringsartsen UWV diverse afspraken met DWI in het kader van de klachtafdoening afgezegd. DWI heeft vervolgens de klacht over de medische keuring en het keuringsrapport ter behandeling aan het UWV doorgestuurd.
De ombudsman ziet aanleiding bij DWI te informeren naar de samenwerking tussen DWI en UWV bij behandeling van klachten, die deels betrekking hebben op het handelen van DWI, en deels op het handelen van UWV.
Daarop laat DWI weten dat er altijd is gekozen voor een gecombineerde afdoening waarbij in samenwerking met het UWV de klacht wordt afgedaan. In dit geval werkte het UWV echter niet mee. DWI laat hierbij weten dat het een incident betreft en dat de samenwerking met het UWV altijd goed was. Mochten zich in de toekomst soortgelijke problemen voordoen bij de samenwerking met het UWV, dan zal DWI dit onder de aandacht brengen van het management.
DWI zegt de ombudsman toe navraag te doen naar de klachtafdoening door het UWV.
De ombudsman ziet geen verdere taak voor zichzelf weggelegd.