Rapporten en zaakverslagen
Tegenstrijdige informatie over terugbetaling Waternet
29-05-2015
Een man heeft in april de jaarafrekening van Waternet ontvangen en daaruit blijkt dat hij geld terugkrijgt van Waternet. Omdat de man het geld goed kan gebruiken en op de afrekening niet staat wanneer hij het bedrag op zijn rekening kan verwachten, belt hij naar Waternet. Hij krijgt te horen dat het geld is overgemaakt, maar na een week heeft hij het nog niet ontvangen. Een nieuw telefoontje brengt aan het licht dat het naar het verkeerde rekeningnummer is overgemaakt. De man maakt zich zorgen en vraagt de ombudsman behulpzaam te zijn.
De ombudsman vraagt Waternet om informatie, maar kort daarna blijkt het probleem te zijn opgelost. De bank heeft het geld teruggestort naar Waternet omdat het naar een opgeheven rekeningnummer was overgemaakt. Waternet laat zowel aan de man als aan de ombudsman weten dat het hier om een systeemtechnische fout ging, biedt excuses aan en zorgt voor een spoedbetaling naar het juiste rekeningnummer.
Kort daarna informeert de man de ombudsman dat hij de betaling daadwerkelijk heeft ontvangen.