Rapporten en zaakverslagen
Gemeente Zaandam verliest portemonee
18-06-2015
Een man wendt zich tot de ombudsman met het volgende: zijn zoon heeft zijn portemonnee met ID en pasjes in Zaanstad verloren. Deze is gevonden door een burger in Zaanstad en afgeleverd bij de receptie op het stadshuis. Bij navraag bij Zaanstad blijkt deze niet te vinden te zijn. De man dient daarop een officiële klacht met een schadeclaim in bij Zaanstad, doch ontvangt geen reactie, ook geen ontvangstbevestiging. De ombudsman neemt telefonisch contact op met de man en biedt aan de klacht naar de klachtencoördinator van Zaanstad door te zenden met het verzoek na te gaan of de klacht in behandeling is genomen en de man daarover te berichten. De ombudsman adviseert de man de reactie van Zaanstad even af te wachten. Mocht hij daarover niet tevreden, dan kan hij opnieuw contact met de ombudsman opnemen. De ombudsman legt hem tevens de (beperkte) rol van de ombudsman bij schadeclaims uit.