Rapporten en zaakverslagen
Geen reactie op klacht over ontoegankelijke inrit
02-07-2015
Een man benadert de ombudsman omdat hij vier maanden geleden een email heeft gestuurd aan de gemeente waarin hij laat weten dat zijn inrit niet of moeilijk bereikbaar is door diverse auto’s die daar geparkeerd worden. Hij heeft verzocht om maatregelen te nemen teneinde de vrije toegang tot zijn inrit te garanderen.
De man hoort niets een stuurt meerdere e-mails en brieven waarin hij zijn verzoek herhaalt en vraagt te reageren op zijn verzoek. Teneinde raad wendt hij zich, na vier maanden tevergeefs te hebben gewacht op een reactie, tot de ombudsman. De ombudsman doet navraag en al snel wordt duidelijk dat er niet gereageerd werd bij gebrek aan een oplossing. De man ontvangst excuus van de verantwoordelijke medewerker, er komt een afspraak tot stand om samen te kijken naar de situatie ter plaatse en waar mogelijke oplossingsrichtingen worden besproken.
Hiermee is de gemeente na interventie van de ombudsman alsnog tegemoet gekomen aan het verzoek van de man om te reageren op zijn correspondentie.