Rapporten en zaakverslagen
Fouten bij sollicitatieprocedure
09-07-2015
Een man klaagt op 7 december 2014 bij Stadsdeel West over het verloop van een tweetal sollicitatieprocedures. Een reactie op de klacht blijft uit, waardoor de man zich genoodzaakt voelt om naar de ombudsman te stappen. De ombudsman verzoekt het stadsdeel om hem nader te informeren over de behandeling van de klacht en hem een kopie van de klachtafdoening te doen toekomen.
Uiteindelijk heeft het stadsdeel per brief van 15 februari jl. op de klacht gereageerd. De reactie van het stadsdeel stemt de man niet tevreden en hij uit zijn ongenoegen hierover richting de ombudsman.Naar aanleiding daarvan neemt de ombudsman opnieuw contact op met het stadsdeel. Uit de reactie van het stadsdeel kan de ombudsman opmaken dat het stadsdeel procedureel gezien een aantal steken heeft laten vallen. De klachtbehandeling duurde te lang en de kwaliteit van de klachtafdoening is ondermaats. Ten aanzien van de sollicitatieprocedure lijken zich tevens een aantal administratieve slordigheden te hebben voorgedaan. De ombudsman pakt het dossier op als signaal en zal het bij het eerstvolgende overleg met het stadsdeel nader bespreken.