Rapporten en zaakverslagen
Almere reageert niet op klacht
27-08-2015
Een man dient een klacht in bij de ombudsman, omdat hij niet binnen de gestelde termijn van 6 weken een antwoord op zijn klacht tegen de gemeente Almere heeft gekregen.
De man beklaagt zich over het feit, dat hij niet gehoord wordt. Hij schrijft mails en belt regelmatig. Op zijn mails krijgt hij geen antwoord en hij wordt niet teruggebeld. Zijn bewijs, dat er sprake is van slechte communicatie wordt nu geleverd, omdat nu ook de klacht niet binnen de termijn is afgehandeld.
De ombudsman stuurt naar aanleiding van de man zijn klacht een informatieverzoek naar de gemeente Almere.
De afhandeling van dit verzoek verdient ook nu in duur niet de schoonheidsprijs. Diverse malen heeft de ombudsman aangedrongen om de klacht van de man af te handelen. Eerst 2 maanden later, nadat de man zijn klacht heeft ingediend bij de ombudsman, ontvangt de man een antwoord op zijn klacht.
Het betrof de afhandeling van een paar financiële zaken, die al in der minne opgelost waren en voorts biedt de gemeente zijn verontschuldigingen aan voor de miscommunicatie hierover.
De ombudsman vraagt of de man of de afhandeling van zijn klacht afdoende is geweest. De man reageert niet meer en de ombudsman sluit daarom het dossier.