Rapporten en zaakverslagen
Regelmatige ontoegankelijkheid van parkeergarage
27-08-2015
Een man stuurt de ombudsman een email waarin hij laat weten in toenemende mate problemen te ondervinden bij het in- of uitrijden van een parkeergarage. Volgens de man is hij afhankelijk van een helpdesk in Eindhoven en komen ook de monteurs daar vandaan. Dit levert wachttijd en frustratie op wanneer hij de parkeergarage wil verlaten.
De man heeft een parkeervergunning en mag, naast op straat parkeren, ook gebruikmaken van deze parkeergarage. Dit heeft de gemeente mogelijk gemaakt omdat parkeerplaatsen op straat werden verminderd. De man wil een klacht indienen maar het lukt hem niet om duidelijkheid te krijgen bij wie hij moet zijn. Hij belt met het Call Centrum 14020 van gemeente Amsterdam en wordt verwezen naar Cition terwijl Cition verwijst naar de eigenaar van de parkeergarage. Complicerend in deze situatie is dat de gemeente geen eigenaar van de garage is, maar enkele parkeerplaatsen huurt. Vergunninghouders van Cition mogen die plaatsen gebruiken en krijgen hiervoor een pasje.
De man vraagt de ombudsman met name om behulpzaam te zijn bij het verkrijgen van duidelijkheid over de vraag wie eindverantwoordelijk is in dit soort situaties.
De ombudsman heeft alle betrokkenen verzocht onderling uit te maken wie verantwoordelijk is voor de oplossing en de beantwoording van de klacht. Als de man niet tevreden is kan hij dit later opnieuw aan de ombudsman laten weten. Op dit moment is er verder geen rol voor de ombudsman.