Rapporten en zaakverslagen
Verplaatsing oplaadpunt scootmobiel
03-09-2015
Een man belt de ombudsman inzake het verplaatsen van het oplaadpunt voor de scootmobiel van zijn vrouw. Hij vertelt, dat er een nieuwe winkelier is gekomen, die het paaltje 10 meter verder heeft laten plaatsen. Vervolgens is iemand van openbare ruimte van de gemeente langs geweest die heeft waargenomen dat het paaltje niet goed stond. Daarop is het paaltje nog eens 30 meter verder verplaatst. Ook is er iemand van de Wmo ter plaatse geweest, die het paaltje zo goed geplaatst zou vinden. De man is niet tevreden over de gang van zaken, omdat de paal nu te ver weg staat, maar ook omdat fietsen de toegang tot de paal belemmeren en de man niet is betrokken in het geheel. Hij geeft aan niet zelfstandig (zonder hulp) een klacht te kunnen indienen en beschikt ook niet over e-mail. De ombudsman legt de klacht daarom voor aan het klachtenteam van cluster Sociaal. Het klachtenteam neemt de klacht in behandeling en zal per omgaande telefonisch contact met de man opnemen. De ombudsman deelt dat mee aan de man en adviseert hem de klachtafhandeling door de gemeente af te wachten.