Rapporten en zaakverslagen
Seponering parkeerboete vanwege verkeerde feitcode
01-10-2015
Een automobiliste staat dicht bij een kruising geparkeerd en een BOA van Handhaving en Toezicht schrijft een bon uit. Ze krijgt een beschikking toegestuurd door het CJIB. Hierop staat dat ze contact kan opnemen met de gemeente Amsterdam 14020 indien ze meer informatie wil hebben over de overtreding. Omdat verzoekster een vraag heeft over de overtreding belt ze met 14020. De automobiliste laat weten vijf keer gebeld te hebben met 14020. Ze werd elke keer verkeerd doorverbonden, of er werd niet goed geluisterd of er werd doorverwezen naar CJIB. Het CJIB verzoekster weer weten dat ze bij de gemeente moet zijn. De laatste medewerker van 14020 laat de automobiliste weten dat ze beter in beroep kan gaan. Zij voelt zich van het kastje naar de muur gestuurd. Omdat de automobiliste de klacht nog niet heeft voorgelegd aan dienstverlening stuurt de ombudsman deze (na overleg met automobiliste) door. Er wordt haar verzocht contact op te nemen met het bureau ombudsman indien de klacht niet tijdig wordt afgehandeld of indien ze niet tevreden is met de afhandeling van de klacht. Dit heeft zij tot heden niet gedaan. De vraag van de automobiliste over de overtreding is hiermee nog niet beantwoord en de ombudsman legt de zaak voor aan Handhaving en Toezicht. Dat laat weten dat de feitcodes ten aanzien van de overtreding niet juist zijn aangegeven. Gezien de verwarring die hierover ontstaan besluit Handhaving en Toezicht de zaak te seponeren.