Rapporten en zaakverslagen
Meldpunt reageert op zaak geluidshinder
17-02-2016
Een man, inwoner van Stadsdeel Nieuw West, laat de ombudsman weten dat hij en zijn gezin al langdurig geluidsoverlast ondervinden van de bovenbuurman. De politie en de verhuurder (een woningbouwvereniging) zijn hiervan op de hoogte maar de overlast duurt voort. De man heeft nog geen contact gehad met het meldpunt zorg en woonoverlast (het meldpunt) van het stadsdeel en voor zover hij weet zijn deze ook niet bij de zaak betrokken. De ombudsman vraagt het meldpunt contact op te nemen met de man en de zaak te bespreken. Het meldpunt reageert snel en laat weten contact te hebben opgenomen met de man en tevens met hun partners (politie, woningbouwverenigingen etc) te zullen bespreken hoe het probleem het best kan worden aangepakt. De ombudsman laat de man weten geen verdere rol te zien weggelegd. Mocht de man echter van mening zijn dat de aanpak van de overlast (door het meldpunt) tekortschiet dan kan hij weer contact opnemen met de ombudsman.