Rapporten en zaakverslagen
Driemaal naheffingsaanslag ondanks parkeerjaarkaart
17-06-2016
Een vrouw op leeftijd wendt zich tot de ombudsman met het volgende: Zij rijdt vaak met haar zuster die een gehandicaptenparkeerkaart heeft en drie kentekens kan aanmelden bij Cition, waaronder dat van de vrouw. Inmiddels heeft de vrouw een drietal naheffingsaanslagen ontvangen en is het haar niet duidelijk wat er mis is gegaan. Zij stelt dat haar zuster altijd zeer secuur is in het aanmelden van het juiste kenteken en wil graag weten waarom zij toch naheffingsaanslagen ontvangt. De ombudsman legt haar verzoek voor aan Cition. Cition laat weten, dat er in één geval sprake was van een storing in de twee andere gevallen niet. Mevrouw heeft wel contact opgenomen met 14020 en werd er geen kentekenwijziging teruggevonden. Er valt niet meer te achterhalen wat er precies besproken is met de medewerker van 14020. Wel is er door de medewerker in het systeem waar de kentekenwijzigingen plaatsvinden gekeken. Daarom besluit Cition in het voordeel van de vrouw te beslissen en alle naheffingsaanslagen in te trekken. In die beslissing doet Cition een aantal suggesties om het aanmelden van het juiste kenteken makkelijker te maken en krijgt de vrouw een direct nummer dat zij kan bellen, als zij in de toekomst problemen ondervindt bij het aanmelden. Nu Cition aan de grieven van de vrouw is tegemoet gekomen, sluit de ombudsman het dossier.