Rapporten en zaakverslagen
Aanvraag Koopkracht Tegemoetkoming onvindbaar
17-06-2016
Een vrouw wendt zich opnieuw tot de ombudsman inzake de Koopkracht Tegemoetkoming 2014. Haar klacht is dat zij tijdig heeft aangevraagd, doch haar aanvraag is niet te vinden bij WPI. Dit is eerder voorgelegd aan het Klachtenteam van WPI ter behandeling. Het Klachtenteam heeft haar een nieuw aanvraagformulier gestuurd per mail met het verzoek dit ingevuld terug te zenden per mail aan het Klachtenteam, zodat er alsnog een beslissing genomen kan worden op haar aanvraag. Het lukt de vrouw niet per mail het formulier te retourneren. Zij verstuurt het per post. Zij ontvangt vervolgens een afwijzing wegens het te laat indienen van de aanvraag en wendt zich opnieuw tot de ombudsman. De ombudsman doet navraag bij het Klachtenteam en verneemt, dat het per post toegezonden aanvraagformulier bij de bulk aanvragen is terechtgekomen en standaard is afgewezen, omdat de aanvraag te laat is ingediend. Als mevrouw had laten weten aan het Klachtenteam dat het niet lukte het formulier naar het Klachtenteam te mailen, had dit allemaal voorkomen kunnen worden, doordat er direct maatwerk zou zijn geleverd. Via het Klachtenteam is de tegemoetkoming alsnog toegekend en uitbetaald aan de vrouw. De ombudsman bericht de vrouw en sluit het dossier nu WPI aan haar grieven is tegemoetgekomen.