Rapporten en zaakverslagen
Afhandeling schade na wateroverlast niet voldoende
13-07-2016
De heer X laat de ombudsman weten in het laatste kwartaal van 2015 regelmatig contact te hebben opgenomen met Waternet in verband met wateroverlast. Hij constateert veel water in zijn kelder en kruipruimte. Er komt een inspecteur die grondwaterproblemen constateert. Omdat het om grote hoeveelheden water gaat vermoedt de man een andere oorzaak en nogmaals komt een inspecteur kijken. Deze herhaalt de conclusie en de man, eigenaar van het pand versterkt de kelder/ fundering. Vanaf dat moment verplaatst het waterprobleem zich naar de straat en krijgt de buurman vochtproblemen. Ook daar komt een inspecteur kijken; Er wordt een lek gevonden en Waternet stuurt een schade-expert bij de man langs. Volgens de man ligt het aan Waternet dat de afhandeling van de schade lang op zich laat wachten. Hij wil excuses en een volledige schadevergoeding. De ombudsman vraagt Waternet of deze klacht bij hun bekend is. Dat blijkt niet het geval te zijn en in overleg met de man wordt diens klacht doorgestuurd met het verzoek deze in behandeling te nemen.