Rapporten en zaakverslagen
Gemeente schept duidelijkheid over zorg na bemiddeling ombudsman
18-07-2016
Er heerst onduidelijkheid bij een Almeerse vader over de ingezette zorg (dagbesteding) voor zijn 24 jarige zoon. De vader heeft het afgelopen half jaar nog geen enkele vergoeding ontvangen. Hij vraagt de gemeente om duidelijkheid, maar krijgt hierop geen respons. De man dient daarom een klacht in. De gemeente deelt de man vervolgens mee dat de zorgleverancier van zijn zoon pas onlangs als nieuwe leverancier staat geregistreerd. Hierdoor kon er nog niet eerder een beschikking worden afgegeven en kon er geen declaratie en/of uitbetaling plaatsvinden. Uit de reactie van de gemeente kan de man verder niet afleiden of het nu geregeld is en of er van hem nog wat verwacht wordt. De man wendt zich daarom tot het spreekuur van de ombudsman. Naar aanleiding van het relaas van de man neemt de ombudsman contact op met de gemeente. De gemeente laat de ombudsman weten dat er inmiddels een beschikking is toegewezen en dat er gedeclareerd kan worden. De ombudsman laat dit vervolgens de man weten. Nu de man zijn gewenste duidelijkheid heeft, ziet de ombudsman verder geen rol meer voor zichzelf weggelegd en gaat hij over tot sluiting van het dossier.