Rapporten en zaakverslagen
Beoordeling van aanvraag microkrediet blijft uit
31-10-2016
Een vrouw heeft bij de gemeente Amsterdam een aanvraag ingediend voor een (micro)krediet. Zij heeft sinds augustus 2015 contact hierover met de afdeling Werk Participatie en Inkomen van de gemeente Amsterdam. Ze is echter niet tevreden over de manier waarop deze gesprekken verlopen. In november 2015 heeft zij om een om een nieuwe contactpersoon gevraagd omdat zij zich niet serieus voelde genomen. Als zijn in april 2016 informeert waarom haar aanvraag nog niet in behandeling genomen wordt haar medegedeeld dat het plan eerst nauwkeurig gelezen moet worden. Volgens de vrouw had de medewerker vanaf augustus 2015 al drie versies van haar ontvangen. Intussen nadert de vervaltermijn voor het huren van een ruimte voor haar project. De ombudsman kan een klacht echter pas in behandeling nemen nadat de organisatie er zelf eerst kennis van heeft genomen. In overleg met de vrouw wordt de klacht eerst ter behandeling doorgestuurd naar het klachtenteam van de afdeling Werk, Participatie en Inkomen van de gemeente Amsterdam. Mocht ze niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht dan mag ze opnieuw contact opnemen met de ombudsman.