Rapporten en zaakverslagen
In de problemen door terugvordering
07-11-2016
Een inwoonster van Almere vraagt de ombudsman per brief om bemiddeling bij de afdeling Werk en Inkomen van Almere. Onder meer door een verrekening van een oude schuld heeft zij geen geld meer om van te leven. Een protestbrief hierover aan Almere is nog niet beantwoord. Daarnaast schetst zij haar persoonlijke omstandigheden. De ombudsman nodigt haar per brief uit om op het spreekuur van hem in Almere te komen. Mocht dit moeilijk zijn voor haar, dan kan zij hem bellen. Een reactie blijft uit. Wel ontvangt de ombudsman een briefkaart van een kennis van haar, waaruit blijkt, dat zijn brief waarschijnlijk niet is aangekomen. De kennis vraagt hem om de vrouw opnieuw te benaderen. Aangezien er geen telefoonnummer of e-mailadres bekend is, stuurt de ombudsman haar opnieuw een uitnodiging met het verzoek om contact op te nemen, zodat hij kan bezien of en wat hij voor haar kan betekenen. Omdat er opnieuw geen reactie volgt sluit de ombudsman het dossier.