Rapporten en zaakverslagen
De uitvoering van groenonderhoud
07-11-2016
Een inwoonster van stadsdeel West heeft een klacht ingediend over het groenonderhoud door de gemeente. Volgens haar hebben de medewerkers van het stadsdeel planten en bloemen weggemaaid en bovendien snoeiafval en vuil in haar straat achtergelaten. Behalve een standaard ontvangstbevestiging ontvangt zij geen inhoudelijke reactie op haar klacht. Als de ombudsman bij het stadsdeel navraagt wat er is gebeurd wordt haar klacht alsnog per mail beantwoord. De wijkbeheerder legt uit dat hij veronderstelde dat er al telefonisch contact met de vrouw was geweest. Volgens hem laat het stadsdeel stokrozen zoveel mogelijk staan. Dat is hier waarschijnlijk niet goed gegaan, omdat enkele veegwagens niet goed functioneerden. De ombudsman laat de vrouw weten dat het hier waarschijnlijk om een incident gaat. Dat er niet zoals in de ontvangstbevestiging wordt beloofd, binnen vijf werkdagen op een klacht wordt gereageerd heeft de ombudsman inmiddels gemeentebreed aangekaart. Hij zal volgen of dit tot verbetering leidt.