Rapporten en zaakverslagen
Zaakverslag -Amsterdam (zaaknr.: 2016-0001952)
Bejegening tijdens telefoongesprek
12-12-2016
Een vrouw treedt op als gemachtigde voor een student uit Aruba. De student is ernstig ziek geworden en heeft daarom een woning op de begane grond nodig of een woning met een lift. De vrouw belt met Wonen. Dat gesprek loopt niet goed. Volgens de vrouw onderbrak de medewerker van Wonen haar telkens en toen hij hoorde dat zij namens het Kabinet van Aruba belde, werd de hoorn op de haak gegooid. Aangezien Wonen nog niet in de gelegenheid is geweest om op de klacht te reageren, legt de ombudsman de klacht aan Wonen voor. Wonen stelt een onderzoek in maar kan niet achterhalen met welke medewerker de vrouw heeft gesproken. Wonen legt uit dat de wijze waarop het gesprek is verlopen zoals de vrouw heeft verteld, niet conform het beleid is. Wonen biedt excuses aan voor het niet juist afronden van het gesprek. De vrouw accepteert de excuses en de ombudsman sluit het dossier.