Rapporten en zaakverslagen
Zaakverslag -Amsterdam (zaaknr.: 2016-0002418)
Bijzondere bijstand voor hulpmiddelen loopt telkens mis
12-01-2017
Een vrouw lijdt aan een progressieve spierziekte. Elk jaar doet ze bij de gemeente een beroep op bijzondere bijstand voor de extra kosten die ze als gevolg van deze ziekte heeft. Omdat dit ieder jaar problemen oplevert is in 2015 afgesproken dat ze haar aanvraag via de mail bij een teammanager mag doen. Helaas gaat er ook dit jaar wat mis want na ruim acht weken heeft ze nog niets op haar aanvraag gehoord. Ze vraagt de ombudsman om hulp. Die neemt contact op met de gemeente. Omdat de teammanager afwezig is blijft het onduidelijk wat er met de mail van de vrouw is gebeurd. De aanvraag wordt wel met spoed opgepakt en de bijzondere bijstand wordt toegekend. De betrokken medewerker neemt contact op met de vrouw omdat er nog wat onduidelijkheden zijn en zij mogelijk recht heeft op meer bijzondere bijstand. De ombudsman is zo verheugd over de manier waarop de betrokken medewerker dit heeft opgepakt dat aan hem het bloemetje van de maand zal worden gegeven. In overleg met de vrouw wordt het dossier gesloten.