Rapporten en zaakverslagen
Zaakverslag -Amsterdam (zaaknr.: 2019-0007883)
Ontevreden over nieuwe woning
29-01-2019
Een vrouw meldt op het spreekuur van de ombudsman zeer ontevreden te zijn over haar verhuurder, de woning die zij bewoont en over het feit dat zij haar woonduur kwijt is geraakt doordat zij deze woning heeft geaccepteerd. Ze vertelt een jaar geleden bij Woon! te zijn geweest, maar zij hebben ondanks de belofte contact op te nemen niets meer van zich hebben laten horen. Met Woon! heeft zij gesproken over de gebreken in haar woning en een mogelijke stap naar de huurcommissie. Met een advocaat heeft zij gesproken over het verlies van haar woonduur in tegenstelling tot hetgeen in de woonkrant stond vermeld. Het wordt de ombudsman niet duidelijk of de advocaat dacht wel of niet iets voor haar te kunnen doen. Daarom adviseert hij de vrouw alsnog contact op te nemen met haar advocaat en Woon! om te bespreken wat zij voor haar kunnen doen en wat er specifiek van haarzelf verwacht wordt. Of het zinvol is om met behulp van de advocaat het verlies van woonduur aan te vechten, kan de ombudsman niet beoordelen. Als de advocaat of Woon! denkt dat er een rol is weggelegd voor de ombudsman mogen zij contact met hem op te nemen.