Rapporten en zaakverslagen
Aanpassingen woning laten op zich wachten
04-02-2019
Een man is mantelzorger voor zijn vrouw. Vanwege haar beperkingen vraagt hij om een aantal aanpassingen in hun woning. Hij is niet tevreden over de snelheid waarmee de aanvragen worden opgepakt. Hij geeft aan dat het lastig is om afspraken met de leveranciers te maken en dat ze vervolgens hun werkzaamheden niet goed doen. Meerdere malen heeft hij hierover contact met de gemeente Amsterdam. De gemeente pakt de klacht serieus op en zorgt dat de aanpassingen zo snel mogelijk gemaakt worden. De man is niet tevreden over het contact met de klachtencoördinatoren van de gemeente en de klachtafhandeling. De ombudsman kijkt naar de afhandeling van de klacht maar ziet niet iets wat de gemeente niet goed doet en ziet ook geen reden om verder in gesprek te gaan over de klachten die de man heeft jegens de klachtencoördinatoren. Om die reden sluit hij het dossier. De ombudsman vindt het belangrijk dat er geen lange wachttijden verbonden zijn aan woning aanpassingen en de gemeente dient daarover met leveranciers in gesprek te blijven. De klachtencoördinatoren hebben de klachten over de wachttijd in dit geval echter voortvarend opgelost.