Rapporten en zaakverslagen
Een oplaadpaal pal voor de deur
18-09-2019
Mevrouw R en haar buurvrouw S nemen contact op met de ombudsman omdat zij door het plaatsen van waarschuwingsborden zijn geattendeerd op het feit dat de gemeente voor hun deur een elektrische oplaadpaal gaat plaatsen. Tegenover hun woning is een klein parkeerplaatsje en voor de dames is het onbegrijpelijk dat niet hier de oplaadpaal wordt geplaatst. Ze dienen hierover een klacht in en beklagen zich tevens over de niet tijdige informatie van de gemeente. Uit de eerste reactie op de klacht blijkt dat zij pas antwoord kunnen verwachten nadat de oplaadpaal is geplaatst. Voor de ombudsman is dit voldoende aanleiding om de gemeente te vragen alvorens de oplaadpaal wordt geplaatst contact op te nemen met de dames, opdat zij tijdig de mogelijkheid krijgen hun bezwaren kenbaar te maken en de gemeente een en ander kan meenemen in haar afwegingen. Als mevrouw R en S niet tevreden zijn met de klachtafhandeling van de gemeente, kunnen zij deze in een later stadium alsnog aan de ombudsman voorleggen.