Rapporten en zaakverslagen
Schuldhulpverlener erkent fouten bij klachtbehandeling
14-10-2019
Een man klaagt erover dat zijn klachten niet worden opgepakt. Zijn klachten betreffen onder meer zijn schuldhulpverlener. Hij hoeft het met de ombudsman niet te hebben over de inhoud van zijn klachten. Het gaat hem puur om het feit dat hij geen reactie op zijn klachten krijgt. De ombudsman neemt contact met Sezo, de verantwoordelijke organisatie, met het verzoek de klachten van de man op te pakken. Sezo reageert meteen en laat weten dat er inderdaad iets mis is gegaan. Helaas zijn de betrokken medewerkers niet aanwezig vanwege vakantie waardoor de zaak nog iets langer moet blijven liggen, maar er wordt wel contact met de klager opgenomen. Een maand na binnenkomst van het verzoek bij de ombudsman worden de eerste stappen richting een klachtafhandeling gezet. De zaak verdient geen schoonheidsprijs maar wanneer 'fouten' erkend worden, is een stap op weg naar verbetering gezet. De ombudsman sluit dit dossier.