Rapporten en zaakverslagen
Klacht te lang geparkeerd bij gemeente
05-12-2019
Een man uit Amsterdam mailt de ombudsman, omdat door de kampioenshuldiging van Ajax hij onverwacht werd geconfronteerd met veel hogere parkeerkosten. Zijn verzoek om vergoeding van de kosten is afgewezen. Als de ombudsman contact opneemt met de gemeente blijkt dat klacht niet thuis had gehoord bij het Evenementenbureau maar bij Parkeren. Wanneer de klacht daar naar toe wordt gestuurd wordt deze snel opgepakt. Wel wordt dan duidelijk dat de betreffende parkeergarage niet van de gemeente is, maar als de gemeente de klacht daar voorlegt zijn zij bereid om de kosten te restitueren. Een half jaar nadat de man zijn klacht heeft ingediend, krijgt hij dan ook te horen dat hij het teveel betaalde terugkrijgt. Hoewel de ombudsman, net als de man, hierover zeer verheugd is, rijst wel de vraag hoe dit voorkomen had kunnen worden want de behandeling van deze zaak heeft de gemeente een veelvoud gekost van het bedrag dat de man terugvroeg. De ombudsman vraagt de gemeente dan ook om nog eens goed te kijken naar de gang van zaken in deze casus.