Rapporten en zaakverslagen
Niet tevreden over de plaats van een oplaadpaal
18-12-2019
Twee buren nemen contact op met de ombudsman omdat zij door het plaatsen van waarschuwingsborden zijn geattendeerd op het feit dat de gemeente voor hun deur een elektrische oplaadlaad gaat plaatsen. Tegenover hun woningen is een klein parkeerplaatsje en voor deze vrouwen is het onbegrijpelijk dat hier de oplaadpaal niet wordt geplaatst. Zij dienen een klacht in en beklagen zich erover dat zij niet tijdig zijn geïnformeerd, maar met name over de plaats van de oplaadpaal. Uit de eerste reactie op de klacht blijkt dat zij pas antwoord kunnen verwachten nadat de oplaadpaal is geplaatst. Voor de ombudsman is dit voldoende aanleiding om de gemeente te vragen vóór plaatsing van de oplaadpaal contact op te nemen met de buurvrouwen, opdat zij tijdig de mogelijkheid krijgen hun bezwaren kenbaar te maken en de gemeente een en ander kan meenemen in haar afwegingen. Als de dames niet tevreden zijn met de reactie van de gemeente, kunnen zij deze alsnog aan de ombudsman voorleggen.