Rapporten en zaakverslagen
Gevaar door hardrijdende chaffeurs RMC
05-03-2020
Een man stuurt de ombudsman een email waarin hij zijn onvrede uit over de klachtafhandeling van de medewerkers van het RMC. Hij ervaart overlast van het rijgedrag van RMC chauffeurs op de Akerdijk te Amsterdam. Volgens hem rijden de chauffeurs te hard, waardoor het voor omwonenden gevaarlijk wordt. Ondanks veel e-mailcontact over de klacht is meneer niet tevreden over de klachtafhandeling. Hierop verwijst een RMC-medewerker de man door naar de ombudsman. De ombudsman oordeelt dat meneer onvoldoende gehoord is tijdens de klachtenprocedure. Daarom vraagt de ombudsman het Klachtenteam om de zaak op te pakken. De zaak wordt vervolgens goed afgehandeld. Een kwaliteitsmanager gaat langs bij meneer en spreekt met hem over de klacht. De kwaliteitsmanager biedt hem een direct telefoonnummer aan, voor als de problemen zich herhalen. Het RMC heeft de chauffeurs gewezen op de gevaarlijke situatie en verplicht om rustig te rijden. De man is zeer tevreden over de klachtafhandeling en bedankt zowel de kwaliteitsmanager als de ombudsman. Ook ervaart hij geen klachten meer van te hard rijdende chauffeurs. De ombudsman sluit met een gerust hart het dossier.