Rapporten en zaakverslagen
Zaakverslag -Zaanstad (zaaknr.: 2018-0007080 )
Klacht ontvangen maar niet opgepakt
15-04-2020
Een man dient via de website een klacht in bij de gemeente Zaanstad. Hij ontvangt een ontvangstbevestiging en een volgnummer. Een dag later krijgt hij bericht dat het volgnummer was vervallen en dat hij te zijner tijd antwoord zou ontvangen. Hij heeft daarna niets meer vernomen. Hij neemt telefonisch contact op en het blijkt dat zijn klacht niet naar de behandelende afdeling is doorgestuurd. Het beleid van de ombudsman is verzoeken tot onderzoek pas in behandeling te nemen nadat de organisatie zelf kennis heeft genomen van een klacht en daarop heeft kunnen reageren. De ombudsman stuurt de klacht daarom eerst ter behandeling door naar de gemeente Zaanstad. De ombudsman deelt de man mee dat, als hij het niet eens is met de klachtafhandeling door de gemeente of een klachtafhandeling uitblijft, hij de ombudsman weer kan benaderen. Als de ombudsman niets meer van de man verneemt, sluit hij na enige tijd het dossier.