Een vrouw stuurt de ombudsman een email waarin zij zich beklaagt over de wijze waarop de gemeente haar overlastklachten heeft behandeld. In haar klachten meldt zij uiteenlopende vormen van overlast. Volgens de vrouw zijn vooral haar buren hiervoor verantwoordelijk. Omdat meerdere professionals met de vrouw te maken hebben (gehad) organiseert de gemeente een gesprek met die professionals en de vrouw. De vrouw is niet tevreden over het verloop van het gesprek en mail de de burgemeester met het verzoek in te grijpen. Nadat de vrouw ook daar nul op haar rekest krijgt, vraagt zij de ombudsman de gemeente aan te zetten tot het vinden van een oplossing. De ombudsman laat de vrouw weten navraag te doen bij de gemeente om vervolgens te beoordelen, aan de hand van informatie van zowel haar als die van de gemeente, of er aanleiding is tot verdere bemoeienis zijnerzijds. Dit blijkt niet het geval te zijn: de gemeente heeft niet alleen de juiste professionals laten beoordelen wat hier gedaan zou kunnen worden, ook is het gesprek met haar aangegaan en haar zorg aan aangeboden. De ombudsman deelt dit aan de vrouw mee en sluit daarna het dossier.