Rapporten en zaakverslagen
Binnenhavengeld betaald maar geen Vaarvignet
17-09-2020
Een man heeft een boot en is binnenhavengeld verschuldigd. In maart 2020 betaalt hij het binnenhavengeld en slaagt er in een account aan te maken. Hij ontvangt geen vaarvignet. Wel ontvangt hij begin april bericht van de gemeente dat hij nog geen actie heeft ondernomen en dit alsnog moet doen om onnodige mails en aanmaningen te voorkomen. Eind april dient hij een klacht bij Programma Varen in over de gang van zaken. Begin mei stuurt hij twee herinneringen maar hij ontvangt geen reactie. Hij legt de zaak aan de ombudsman voor. Dan blijkt dat de man al een machtiging heeft afgegeven maar nog niet had betaald. Hij was verstrikt geraakt in het digitale aanmeldsysteem. Vaarvignet geeft hem instructies hoe te handelen en biedt excuses aan voor het niet direct reageren op zijn mails. Door grote drukte was er een achterstand ontstaan in de beantwoording van mails. De man bedankt de ombudsman voor zijn interventie. De ombudsman sluit het dossier.