Rapporten en zaakverslagen
Drinkwater niet betaald vanwege financiële problemen
17-09-2020
Een man klaagt bij de ombudsman over Waternet. Hij heeft zijn drinkwaterfactuur niet betaald, waarna de factuur over is gegeven aan de deurwaarder. De man heeft psychosociale problemen en heeft het financieel moeilijk mede door de Coronamaatregelen. Hij vindt dat Waternet onvoldoende oog heeft voor zijn persoonlijke situatie en vraagt de ombudsman zijn klacht af te handelen. De ombudsman ziet geen onbehoorlijk handelen van Waternet omdat ze de juiste procedures hebben gevolgd. Ook heeft de man uitstel van betaling gekregen voor een andere factuur van Waternet. Gezien de persoonlijke situatie van de man vraagt de ombudsman toch aan Waternet of er een andere oplossing mogelijk is. Waternet biedt aan om de man uitstel van betaling te geven, zodat de factuur samen met de andere opgeschorte factuur betaald kan worden. Ook informeren zij de man nogmaals over een betalingsregeling met de deurwaarder en adviseren ze hem om te onderzoeken of hij in aanmerking komt voor kwijtschelding. Zowel de man als de ombudsman zijn blij met de coulante opstelling van Waternet. Het dossier wordt gesloten.