Rapporten en zaakverslagen
Technische problemen met scootmobiel
08-10-2020
Een vrouw uit Amsterdam heeft in 2018 voor €4000-, een scootmobiel aangeschaft via haar PGB (Persoonsgebonden Budget). Ze ondervindt echter telkens technische problemen met het voertuig. De vrouw heeft haar beklag gedaan bij de gemeente Amsterdam. Ze meldt de ombudsman dat ze niet meer mag klagen en dat haar klachten niet meer in behandeling worden genomen. Ze wil graag gebruik blijven maken van haar scootmobiel en vraagt de ombudsman om bemiddeling. Die vraagt de gemeente om contact met de vrouw op te nemen. Dan blijkt dat de vrouw een conflict heeft met de particuliere leverancier van de scootmobiel. De gemeente heeft daar geen rol in en de vrouw geeft aan dat ze dit eigenlijk wel wist, maar had gehoopt dat de ombudsman zou bemiddelen met de leverancier. De vrouw geeft aan dat ze de volgende keer geen PGB meer neemt, want ze vindt het niet fijn dat ze er nu alleen voor staat. De gemeente legt de vrouw uit dat haar klacht betrekking heeft op het consumentenrecht. De ombudsman attendeert de vrouw nog op Consuwijzer, wellicht kunnen zij nog iets voor haar betekenen. Het dossier wordt gesloten.