Rapporten en zaakverslagen
Fout in online aanvraag overbruggingsregeling
08-10-2020
Een ondernemer uit Amsterdam mailt de ombudsman. Hij heeft een online aanvraag ingediend voor de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Zelfstandige Ondernemers (Tozo). Hij heeft hierbij echter een fout gemaakt door het hokje ongehuwd aan te vinken terwijl hij gehuwd is. De man heeft daardoor ten onrechte een alleenstaanden uitkering toegekend gekregen. Hij probeert de fout te herstellen maar ondanks diverse telefoontjes met 14020 waarin gezegd wordt dat er terugbelverzoeken worden aangemaakt, wordt hij niet teruggebeld. De man redt het financieel niet meer en weet niet meer wat te doen. De volgende dag laat de man weten dat hij eindelijk toch is teruggebeld en er nu vanuit gaat dat het foutje hersteld wordt. Wel wil hij nog een klacht indienen over de gang van zaken. De ombudsman geeft hem het e-mailadres van het Klachtenteam Sociaal Domein en laat hem weten dat hij, mocht hij zich niet kunnen vinden in de afhandeling van zijn klacht, zich na de afhandeling weer contact kan opnemen met de ombudsman.