Rapporten en zaakverslagen
Vaste contactpersoon gewenst
15-10-2020
Een vrouw komt terug bij de ombudsman omdat ze opnieuw een klacht heeft over de wijze waarop ze zich bejegend voelt door gemeente Amstelveen. Omdat de vrouw zzp-er is en door de coronamaatregelen inkomsten misloopt, heeft ze de gemeente gevraagd om financiƫle ondersteuning. Het telefonisch contact daarover is niet gelopen zoals ze had gehoopt en omdat ze zich onfatsoenlijk behandeld voelt wendt ze zich tot de ombudsman. Ze laat weten dat ze het vervelend vindt steeds verschillende mensen opnieuw te moeten uitleggen hoe haar situatie is, en onder andere daardoor verlopen de gesprekken stroef. Omdat de ombudsman recent een soortgelijke klacht ontving van de vrouw, vraagt hij de gemeente of het mogelijk is een vaste contactpersoon aan te wijzen bij wie ze terecht kan met haar vragen over haar aanvragen. De gemeente laat weten dat vrouw in het vervolg direct telefonisch contact kan opnemen met de klachtencoƶrdinator. De ombudsman informeert de vrouw hierover en sluit het dossier.