Rapporten en zaakverslagen
Aan de balie afgegeven klacht niet opgepakt
19-10-2020
Een vrouw uit Amsterdam bezoekt het spreekuur van de ombudsman. Zij heeft een conflict met iemand, van wie ze de naam niet kent. Deze dame heeft bij de gemeente gewerkt en is op die manier achter allerlei persoonlijke gegevens van de vrouw gekomen. Ze weet waar ze verblijft en 'zoekt' haar daar op door voor de deur te gaan staan. Ook zou ze vertrouwelijke informatie delen met de huidige klantmanager van de vrouw. Klachten hierover worden door de gemeente niet serieus/niet in behandeling genomen. De vrouw blijkt de klachten aan de balie te hebben afgegeven en deze zijn niet bij het Klachtenteam van de gemeente terechtgekomen. In overleg met de ombudsman neemt de verantwoordelijke teammanager alsnog contact op met de vrouw om de klachten met haar te bespreken. De vrouw begrijpt dat het aan de hand van wat zij nu vertelt de manager geen goed onderzoek kan doen naar de situatie. Ze spreken af dat de vrouw contact met hem opneemt als ze meer weet. De ombudsman neemt ook contact om met andere bij de vrouw betrokken hulpverleners om er van verzekerd te zijn dat ze veilig is. Dit blijkt het geval en de ombudsman sluit het dossier.