Rapporten en zaakverslagen
Aanvraag Europese Gehandicaptenparkeerkaart niet doorgezet
17-11-2020
Een vrouw belt ten einde raad met de ombudsman. Ze heeft een gehandicaptenparkeerkaart (GPK) die in mei is verlopen. In februari is ze gekeurd en de arts heeft laten weten dat de kaart met vijf jaar verlengd kan worden. Ondanks verschillende terugbelverzoeken heeft ze in juni nog steeds geen duidelijkheid met betrekking tot haar aanvraag. Als ze in juli nog eens belt met de gemeente hoort ze dat haar aanvraag inderdaad niet was doorgezet. Er is een fout gemaakt. De vrouw gaat de maandag die daar op volgt naar het buitenland, omdat zij haar medicijn moet ophalen dat niet in Nederland te verkrijgen is. Ze maakt zich zorgen, omdat ze voorziet dat ze daar zonder geldige Europese GPK problemen gaat krijgen met parkeren. Ze vraagt de ombudsman om hulp. De ombudsman zet het verzoek rechtstreeks door naar de gemeente. Die pakt de zaak snel op, en laat weten dat er contact wordt opgenomen met de vrouw. Er wordt verzocht nog wat informatie aan te leveren via een direct emailadres en de betaling te voldoen. Als dit gedaan is kan ze de kaart de volgende dag ophalen. De vrouw is erg opgelucht. De ombudsman neemt het signaal van de terugbelverzoeken mee, bedankt de gemeente voor het snelle handelen en sluit het dossier.