Rapporten en zaakverslagen
Onjuiste informatieverstrekking door Antwoord
26-08-2011
Een man heeft een parkeervergunning voor bewoners. Hij heeft een nieuwe auto gekocht en moet de kentekengegevens op de vergunning laten aanpassen bij een servicepunt van Cition. Hij vraagt zich af of Cition die gegevens ook op een later moment kan aanpassen dan dat van de melding. Daarom belt hij met Antwoord. Antwoord zegt dat dat kan. Bij het servicepunt van Cition aangekomen, blijkt dat antwoord niet juist: de kentekenwijziging gaat per direct in. Gevolg is dat hij nog een keer terug moet naar Cition. De man dient een klacht in bij Antwoord. In de ontvangstbevestiging laat Antwoord weten binnen zes weken te reageren. Bij niet halen van deze termijn, zal Antwoord de man informeren. De reactie op de klacht volgt, zonder tussenbericht, zeven weken na indiening van de klacht.
Vast staat dat de informatieverstrekking over het proces van kentekenwijziging op de vergunningdoor Antwoord onjuist was. De ombudsman verneemt met instemming dat DFM deze zaak in een werkoverleg heeft besproken, om zo de dienstverlening te verbeteren. Wat de klachtafdoening aangaat had DFM – ook bij de beperkte overschrijding van de reactietermijn- de man even kort moeten informeren over de stand van zaken.