Een man komt in stadsdeel Centrum ten val vanwege een ontbrekende dekplaat tussen de tramrails. Hij dient hierover een klacht en schadeclaim in via Antwoord 14020. Ruim anderhalve maand later neemt het stadsdeel telefonisch contact met hem op. Hij krijgt te horen dat zijn klacht en schadeclaim bij GVB respectievelijk VGA thuishoort. De man is in de veronderstelling dat het stadsdeel zijn klacht naar de juiste afdeling zal sturen. Wanneer hij een maand lang niets hoort besluit hij opnieuw contact op te nemen met het stadsdeel. Er volgt een serie terugbelbeloftes en verwijzingen. De man komt echter niet verder en wendt zich tot de ombudsman. Uit onderzoek van de ombudsman blijkt dat het stadsdeel heeft verzuimd de klacht en schadeclaim van de man ter behandeling naar de juiste afdelingen door te zenden. De ombudsman is van mening dat het op de weg van het stadsdeel had gelegen om bij de behandeling van de klacht en schadeclaim de regie in handen te nemen en indien nodig conform de Algemene wet bestuursrecht door te sturen naar de verantwoordelijke instanties. Door de bal bij de man terug te leggen heeft het stadsdeel niet slagvaardig gehandeld.