Bijlage(n) toevoegenBijlage toevoegen
kies uit bibliotheek
verwerk gedropte files...

Ombudsman Metropool Amsterdam

Home

DMO lost klacht over Facebookpagina Stadspas goed op

Een vrouw wordt van de Facebookpagina van Stadspas geweerd omdat zij kritische reacties geplaatst heeft. Zij is van mening dat er op de Facebookpagina berichten geplaatst worden die niets met de activiteiten van Stadspas van doen hebben. De vrouw is het hier niet mee eens en gaat naar de ombudsman.

Deze legt de zaak voor  aan de Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling (DMO) de dienst waaronder de Stadpas valt. DMO laat weten dat de Facebookpagina zich richt op de doelgroep tussen de 20 en 35 jaar. Er is bewust voor gekozen om meer te vermelden dan alleen de acties voor de houders van een Stadpas, met als doel onze burgers te attenderen op de vele educatieve, culturele en sportieve activiteiten in Amsterdam. Om de doelgroep tot een regelmatig bezoek te verleiden wordt de Facebookpagina versterkt met filmpjes en afbeeldingen. DMO geeft aan dat burgers ook negatief commentaar mogen leveren en dat de uitsluiting van de vrouw ongedaan wordt gemaakt. Ook biedt DMO excuses aan de vrouw aan voor de gang van zaken. DMO zal zich nader verdiepen in richtlijnen voor het gebruik van social media en hierover in gesprek gaan met alle afdelingen van de dienst. De ombudsman is van mening dat DMO de klacht voortvarend en oplossingsgericht heeft opgepakt.