Bijlage(n) toevoegenBijlage toevoegen
kies uit bibliotheek
verwerk gedropte files...

Ombudsman Metropool Amsterdam

Home

Ombudsmannen vragen aandacht voor onbegrijpelijke overheidsbrieven

Peter Heskes, gemeentelijke ombudsman van Den Haag, heeft bij de directeuren WZS van de vier grote steden aangedrongen op verbetering van de gemeentelijke correspondentie met de burger.

 

In zijn brief, die mede uit naam van de gemeentelijke ombudsmannen van Rotterdam en  Amsterdam en de Nationale Ombudsman werd ondertekend, noemde  Heskes een aantal voorbeelden van onbegrijpelijke, vaak automatisch gegenereerde brieven en (motiveringen van) besluiten. Deze gebrekkige vorm van correspondentie leidt tot onrust en onbegrip bij de burger en levert veel onnodige klacht- en bezwaarprocedures op. Dit staat haaks op de doelstelling van ‘Wigo4It’ een initiatief van de directeuren WZS, dat juist door middel van verbetering van de elektronische dienstverlening de zelfredzaamheid van burgers wil stimuleren.

 

Klik hier om de brief te lezen