-
Voor u ligt de kwartaalrapportage van het derde kwartaal van 2017. De ombudsman heeft dit kwartaal in totaal 35 verzoeken in behandeling gehad. Dit is een aanzienlijke daling ten aanzien van het aantal binnengekomen verzoeken in het tweede kwartaal 2017.
-
Allereerst wil de ombudsman, zonder in herhaling te vallen, kort stil staan bij de stand van zaken betreffende de cultuurverandering waar de gemeente Almere op inzet. De reden daarvoor is dat de ombudsman constateert dat er afgelopen kwartaal weer veel is gedaan om de cultuurverandering binnen de...
-
De Ombudsman rapporteert onder ‘Wonen’ zaken die te maken hebben met de eenheid Wonen ressorterend onder cluster Ruimte en Economie. Uit de meeste verzoeken blijkt de krapte op de (sociale) woningmarkt en de verwoede zoektochten van mensen naar geschikte woonruimte. Dit leidt tot schrijnende situ...
-
-
“Op het moment dat je je belastingen moet betalen, besef je dat je eigenlijk niet de middelen hebt om het geld uit te geven dat je verdient.” Dit is een citaat van de Franse schrijver Frédéric
Dard (1921 - 2000).
-
Voor u ligt het verslag van onze activiteiten in de periode van juli tot en met december 2017. In deze periode zijn er 73 klachten binnengekomen bij ons team. Dit is vergelijkbaar met de eerste helft van 2017, en iets meer dan in 2016.
-
Bij de registratie of behandeling van klachten verwerkt de Ombudsman Metropool Amsterdam persoonsgegevens in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
-
Voor u ligt de jaarrekening 2017 – de financiële verantwoording over het afgelopen jaar. Een jaar waarin met veel zorg, toewijding en de nodige mankracht is gewerkt aan het opzetten van projecten met ketenpartners binnen en buiten de gemeente, bijvoorbeeld op het gebied van schulddienstverlening ...
-
Deze laatste rapportage van 2017 geeft onder andere inzicht in de zaken die in het vierde kwartaal van dit jaar bij de ombudsman zijn binnengekomen en afgehandeld. In iedere kwartaalrapportage worden de ingekomen en afgeronde zaken beschreven, wordt er kort ingegaan op de kwartaalcijfers en de in...
-
Het aantal verzoeken dat bij de ombudsman de afgelopen 4 jaar is binnengekomen,fluctueert. In het 4e kwartaal 2017 waren de verzoeken verspreid over 8 sectoren en 11 afdelingen.
-
In het 4e kwartaal 2017 ontving de ombudsman 11 verzoeken. 9 verzoeken hadden betrekking op de afdeling Aansluiting, Verbruik & Inning, 1 op de afdeling Belastingen en 1 op de afdeling Afvalwater.
Het aantal klachten schommelt de laatste paar jaar tussen de 6 en 24 verzoeken per kwartaal. Het a...
-
Arre Zuurmond, Ombudsman Metropool Amsterdam en plaatsvervangend Ombudsman/Kinderombudsman Anne Martien van der Does hebben de leden van de nieuw gekozen gemeenteraden gevraagd om samen met hen op zoek te gaan naar maatwerkoplossingen voor problemen van burgers.
-
Het Ouder en Kind Team (OKT) in Westerpark heeft een nieuwe locatie om haar werk uit te voeren. De Kinderombudsman was uitgenodigd om deze samen met de kinderen feestelijk te openen. Een hele eer en ontzettend leuk om te mogen doen!
-
Een vrouw heeft in een verzoek bij stadsdeel Nieuw West gedaan voor de plaatsing van een zogenaamd Whatsapp bord voor buurtpreventie.Toen dat niet gebeurde diende ze een klacht in via 14020 die volgens de ontvangstbevestiging zou worden uitgezet naar de afdeling Veiligheid. Als deze na het verstr...
-
De extra maatregelen die de gemeente Amsterdam heeft genomen om de overlast in de binnenstad terug te dringen hebben onvoldoende effect gesorteerd voor de bewoners. Dit concludeert gemeentelijke ombudsman Arre Zuurmond in zijn vervolgrapport dat hij op 7 maartover dit onderwerp publiceerde. Volge...
-
Gemeentelijke ombudsman Arre Zuurmond start vanaf 23 februari een onderzoek naar de overlast die omwonenden ondervinden van de metro op het traject Centraal Station – Weesperplein.
-
Zaanstad heeft een eigen Kinderombudsman: Doby van den Eijkhof. Hij is er voor alle kinderen en jongeren uit heel Zaanstad.
-
Nadat het aantal verzoeken dat bij de ombudsman binnenkwam sinds 2013 afnam, is het aantal verzoeken in 2016 weer gestegen. In de eerste 3 kwartalen 2017 heeft de ombudsman 76 verzoeken tot onderzoek ontvangen. De verwachting is dat het aantal verzoeken in 2017 lager uitkomt dan het aantal verzoe...
-
Hierbij de derde kwartaalrapportage van de in 2017 bij de Ombudsman Metropool Amsterdam (hierna: ombudsman) ingekomen verzoeken over de rve Verkeer en Openbare Ruimte.
-
Hierbij de tweede kwartaalrapportage van de in 2017 bij de Ombudsman Metropool Amsterdam (hierna: ombudsman) ingekomen verzoeken over de rve Verkeer en Openbare Ruimte.
-
Dit is de 1e kwartaalrapportage van 2017. Deze rapportage bevat het overzicht van de verzoeken aan de ombudsman die gaan over de schuldhulpverlening in Amsterdam.
-
De ombudsman schrijft elk kwartaal een rapportage met als doel burgers en ambtenaren te informeren over de bij de ombudsman ingekomen verzoeken. Er wordt een overzicht gegeven van de aantallen verzoeken, de signalen, actualiteiten en rode draden. De rapportage bevat daarnaast geanonimiseerde same...
-
In het 3e kwartaal 2017 ontving de ombudsman 20 verzoeken. 10 verzoeken hadden betrekking op de afdeling Aansluiting, Verbruik & Inning, 3 op de afdeling Belastingen, 2 op de afdeling Watersystemen, 2 op de afdeling Drinkwater, 1 op de afdeling Planadvies en Vergunningen, 1 op de afdeling Afvalwa...
-
De Ombudsman Metropool Amsterdam heeft eind vorig jaar klachten van een aantal bewoners van de Bellamybuurt in Stadsdeel West ontvangen omdat zij zich niet konden vinden in de procedurele gang van zaken rond de sloop van een pand en de vergunningverlening voor de bouw van een nieuw pand op diezel...
-
Een man is ontevreden over de wijze waarop de veegploeg van het stadsdeel een stuk fietspad onder een metrostation veegt. Met grote regelmaat ligt er nog glas op dat stuk fietspad en dat zorgt volgens hem voor de nodige lekke fietsbanden. Bij het schoonmaken van de omgeving wordt volgens hem dit ...